Friday, January 30, 2009

KEMBAR OBAMA JADI MODEL IKLAN


lham Anas, lelaki kelahiran Bandung pada 25 Januari 1974, Indonesia yang mirip dengan presiden terpilih us Barack Obama, kini mendadak menjadi kaya raya. Dia kini menjadi model iklan oleh produk farmasi asal Filipina!

"Ketika Obama menang, rakan-rakan saya membuat kejutan. Mereka memakaikan saya dengan pakaian mirip Obama.
Foto itu tersebar sangat cepat di internet.

Kemudian stesen tv dan sebuah agensi iklan menghubungi saya,"

Dia seterunya menandatangani kontrak untuk membintangi iklan produk farmasi Filipina. Dalam iklan itu, dia memegang watak sebagai Obama,

"Saya tidak pernah berpikir bisa menjadi bintang dalam sebuah iklan. Kemudian hal ini terjadi," ujarnya.

Ilham bercerita, "Saat saya transit di Malaysia, seorang lelaki mendekati saya. Dia bertanya, apakah anda Barack Obama? Saya sangat terkejut ketika dia yang beriaya-iaya meminta untuk berfoto bersama dan membelikan saya makanan," kata Ilham sambil tersenyum.

Dalam iklan itu dikisahkan, Presiden Gloria Macapagal Arroyo sedang menjamu "Presiden Obama". Namun jamuan itu malah membuat Obama sakit perut.



P/S : Aku pun patut dapat komisen..sebab aku ada bagik masuk crita ko dan pic ko dlm post aku sebelum ne..kah kah kah...

0 comments:

website hit counters
Get a free hit counter here.

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP