Monday, July 27, 2009

VIDEO PENGEBOMAN DI JAKARTA

Sunday, July 26, 2009

KES TEBUSAN BUDAK (MANILA)



Kejadian ni berlaku di Manila. Seorang lelaki yang berada dalam pengaruh dadah cuba menjadikan seorang kanak-kanak sebagai tebusan untuk melepaskan diri. Kesudahan yang amat tragis. Polis menembak mati lelaki tersebut DAN JUGA kanak-kanak itu sekali. Haiya. Tersalah tembak ke? Atau memang terpaksa bunuh dua-dua. Sama-sama kita bagi pendapat ye.









P/S : Kesian budak tuh...ish ish ish...

FAIZAL TAHIR BELUM BAYAR PTPTN?

faizal tahir

Nak ketawa pon ada, nak kesian pun ada jugak baca kisah Faizal Tahir yang terbaru ni. baru-baru ini, Faizal Tahir yang patutnya naik flight pegi Jakarta sempena Anugerah Planet Muzik 2009 (APM), tapi kena tahan kat imigresen sebab nama dia blacklisted. Rupanya dia tak bayar hutang PTPTN .

Berapa ribu tu tak dapat la pulak kami pastikan, yang kompem memang dia terkandas lah sorang-sorang kat LCCT. orang lain yang patut pergi macam Ayu, Aizat dan Dafi semuanya selamat sampai ke Jakarta udah dong.

P/S : Adehhh...kah kah kah..tapi, aku pun blum abis byar hutang ptptn gik ne..kah kah kah..

MARWA AL-SHARBINI

marwa al sharbini

Sedih. Miris. Itulah yang saya rasakan ketika melihat tayangan pemakaman the King of Pop, Michael Jackson yang begitu gegap gempita di televisi-televisi kita sepanjang hari kemarin. Beberapa stasiun tv bahkan bela-belain menayangkan tayangan eksklusif langsung dari AS acara penghormatan terakhir bagi si Raja Musik Pop sampai pagi ! Dan entah berapa juta mata masyarakat Indonesia yang rela menahan kantuk demi menyaksikan acara itu.

Saya sedih, bukan karena kematian MJ yang dipuja jutaan orang di dunia. Tapi saya sedih, karena pada saat yang sama, berlangsung pemakaman seorang muslimah yang Insya Allah menjadi seorang syahidah karena mempertahankan jilbabnya. Marwa Al-Sharbini, seorang ibu satu anak yang sedang mengandung tiga bulan, wafat akibat ditikam sebanyak 18 kali oleh seorang pemuda Jerman keturunan Rusia yang anti-Islam dan anti-Muslim. Tapi berita ini, sama sekali tidak saya temukan di televisi-televisi Indonesia, negara yang mayoritas penduduknya Muslim, bahkan mungkin, tak banyak dari kita yang tahu akan peristiwa yang menimpa Marwa.

Ribuan orang di Mesir yang mengantar jenazah Marwa ke tempat peristirahatannya yang terakhir, memang tidak sebanyak orang yang menangisi kepergian Michael Jackson. Marwa hanya seorang ibu dan bukan superstar seperti MJ. Tapi kepergian Marwa adalah lambang jihad seorang muslim. Marwa mempertahankan harga dirinya sebagai seorang Muslimah yang mematuhi ajaran agamanya meski untuk itu ia kehilangan nyawanya.

Marwa ditikam di ruang sidang kota Dresden, Jerman saat akan memberikan kesaksian atas kasusnya. Ia mengadukan sorang pemuda Jerman bernama Alex W yang kerap menyebutnya “teroris” hanya karena ia mengenakan jilbab. Dalam suatu kesempatan, pemuda itu bahkan pernah menyerang Marwa dan berusaha melepas jilbab Muslimah asal Mesir itu. Di persidangan itulah, Alex kembali menyerang Marwa, kali ini ia menikam Marwa berkali-kali. Suami Marwa yang berusaha melindungi isterinya, malah terkena tembakan kaparat keamanan pengadilan yang berdalih tak sengaja menembak suami Marwa yang kini dalam kondisi kritis di rumah sakit Dresden.

marwa al sharbini

Peristiwa ini sepi dari pemberitaan di media massa Jerman dan mungkin dari pemberitaan media massa asing dunia karena yang menjadi korban adalah seorang muslimah yang dibunuh oleh orang Barat yang anti-Islam dan anti-Muslim. Situasinya mungkin akan berbeda jika yang menjadi korban adalah satu orang Jerman atau orang Barat yang dibunuh oleh seorang ektrimis Islam. Beritanya dipastikan akan gempar dan mendunia.

Itulah sebabnya, mengapa di tv-tv kita kemarin cuma dijejali dengan pemberitaan seputar pemakaman Michael Jackson yang mengharu biru itu. Tak ada berita pemakaman syahidah Marwa Al-Sharbini yang mendapat sebutan “Pahlwan Jilbab”. Tak ada protes dunia Islam atas kematiannya. Tak ada tangis kaum muslimin dunia untuknya. Tapi tak mengapa Marwa … karena engkau akan mendapatkan tempat yang paling mulia di sisiNya. Seiring doa dari orang-orang yang mencintaimu. Selamat jalan saudariku, maafkan kami jika kurang peduli …

BANGUNAN RUNTUH

Peehh..bila tgk gambar ne..seram jugak jadi civil engineer ne..lagi2 klaw keja kat consultant dan terlibat dengan benda2 design..kah kah kah...klaw salah2 design..akibatnya..KEBABBBOOOO!!


P/S : Mana2 member yang terlibat dengan design ne, kena berhati2 sket..pastikan semua pass..kah kah kah..deflection ok..cek design balik..

Terima kasih kepada --->> Redpeanut

Wednesday, July 22, 2009

PERIBAHASA MELAYU DALAM PPSMI

Peribahasa melayu yang ditranslate bagi yang kurang fasih berbahasa melayu...Huhuhuhu.

1) frog under coconut shell

2) monkey in the jungle in will milk, child at home died of starvation

3) let the child die, please do not custom perish

4) throw stone hide hand

5) already fell in befall ladder

6) harpoon two eyes

7) wife will love live will stay, child will honey will hand hand

8) banana fruit twice

9) sparrow equivalent hornbill which flaying with

10) dog barked hill

MODEL MINUM ARAK

Duit denda orang boleh bayar tetapi kalau kena sebat baru kasi gentar sikit orang yang suka minum arak. Balasan kepada orang minum arak di akhirat esok lagi dasyat. Sama-samalah kita muhasabah diri.



KARTIKA SARI DEWI memfailkan rayuan untuk menangguhkan pelaksanaan hukuman sebat di Mahkamah Tinggi Syariah Kuantan, semalam.

Tertuduh juga boleh kena penjara jika gagal bayar denda RM5,000

KUANTAN: Seorang model sambilan dari Singapura dijatuhi hukuman maksimum enam sebatan dan denda RM5,000 oleh Mahkamah Tinggi Syariah, di sini semalam selepas mengaku salah meminum minuman keras di sebuah pusat hiburan di Cherating, dekat sini, dua tahun lalu.

Hakim Datuk Abdul Rahman Yunus membuat keputusan itu selepas tertuduh, Kartika Sari Dewi Shukarno, 32, mengekalkan pengakuan bersalah selepas kes itu disebut kali pertama pada Disember tahun lalu.

Dia dihukum enam kali sebatan dan denda mengikut Seksyen 136 Enakmen Pentadbiran Agama Islam dan Adat Resam Melayu Pahang 1982 (Pindaan 1987) dan hukuman rotan itu akan dilaksanakan oleh pihak penjara Persekutuan.

Sumber: Berita Harian

P/S : besa la tu..model2 skrg..dan bukan model jugak..skrg org islam mnum arak..besa suda la..aku tak heran la..berlambak2 dah...kah kah kah...malas mo pkir...

KERETA TERBANG































BUNUH DIRI (PUTUS CINTA)

Hadehh..ni lagik satu kes.bunuh diri psal putus cinta?? (menurut apa yg aku baca larr)..kah kah kah..fuhhh...ntah apa2 laaa...otak sempit...p la cari awek lain..x paham lar aku..kah kah kah..

Monday, July 20, 2009

BOLA SEPAK MALAYSIA - ANAK MALAYSIA

Bila tengok match malaysia vs M.U..sebenarnya, main bola ne..sama ja..kita ada dua kaki..dan rebut satu bola..sama ja pun..cuma yg bezanya, mentaliti kita..xda semangat juang yang tinggi mcm org korea , china, jepun..org melayu yg kuat komen tapi xda usaha..kah kah kah..

tapi, sepa cakap org malaysia tak tere main bola?? cek video kat bawah ne..



budak ne skrg tinggal kat US..tapi,budak ne mmg anak malaysia..sepa kata x boleh?? mentaliti kita je yang selama ne masih di bwah..masih di jajah...

Friday, July 17, 2009

WHERE DOES CABIN CREW SLEEP?

if you ever wonder where does the flight cabin crew sleep during long flights, here are some shots of their "palace"

BOEING 747-400



KLM


AIRBUS A340

BOEING 777


SINGAPORE AIRLINE - WITH IN FLIGHT TV AND TELECOMMUNICATION

AIR CANADA







AIR ASIA


P/S : Kah kah kah kah...padan la murah...

Thursday, July 16, 2009

AKIBAT MERCUN BUATAN SENDIRI



Berdasarkan sumber, kes ini berlaku pada 4 Februari 2009 lepas di Miri, Sarawak. Walaupun dah lama berlaku, namun saya paparkan juga buat iktibar untuk semua. Ni akibat buat mercun buatan sendiri (gambar atas). Sampai terkeluar otak. Kepada sesiapa yang plan nak test design baru mercun, tambahan pulak raya lebih kurang 2 bulan lagi ni, HENTIKANLAH.








P/S : Main mercun pop pop je la..kah kah kah..

BANTU ADIK MOHD ARIF HADIE


Salam,

Melihat kepada anak kecil ini yang comel ini...sudah pastinya anda akan memberi penilaian anak kecil ini sehat seperti kanak-kanak lain.

Untuk pengetahuan semua,anak kecil ini menghadapi masalah jantung berlubang serta memerlukan bantuan kewangan berjumlah RM30 ribu untuk merawat masalah kesihatan yang di hadapi.

Anak comel ini ialah Mohd Arif Hadie Bin Azril Hilmi berumur 1 tahun memerlukan sumbangan anda bagi membiayai kos tersebut.Amatlah berbesar hati jika dapat dihulurkan sumbangan anda sekalian kepada adik Mohd Arif Hadie.

Bapa kepada adik Mohd Arif Hadie Bin Azril Hilmi bertugas sebagai operator di sebuah kilang Pulau Pinang,mereka boleh dihubungi di alamat


Encik Azril Hilmi Bin Abdul
No 878 Mukim 4,Permatang Pauh,
13500 Permatang Pauh,Bkt Mertajam
Pulau Pinang

No I/C : 770202-02-5603
No Tel : +6019-526 5968

Atau Ibunya

Puan Noorhasimah Bt Hashim
No Tel : +6013-464 1192


Sumbangan boleh disalurkan melalui Maybank di akaun no 107161195922 atau hadir sendiri ke alamat tersebut.

KONSPIRASI KEMATIAN MICHAEL JACKSON

Baru-baru ne..aku ada terbaca dari sebuah blog berhubung kematian michael jackson...jum kongsi.. -->

Michael Jackson (MJ) was known as the most loving person in the world. He gave up most of his assets for charity and all his life, he fought for equality of the African Americans, AIDS victims, Against Drug Abuse, Against Abortion, Against Child Labor and secretly channelled his properties for the hungry children of the world. However, he wasn't peace at heart. He always think of himself as a child trapped inside a man's body. Being Peter Pan is all his dream, never to grow up, forever a child. That inspires him to build Neverland - a heaven for children. Children of all ages and races are welcomed to Neverland. MJ had so much love to give.

However, he made a mistake which he didn't know of the consequences. He saw the peaceful life his brother, Jermaine (Muhammad Abdul Aziz) had as a Muslim - true, Jermaine faced so much pressure that he moved to Bahrain.

In 1989, MJ made a press conference which shocked the world, "I have seen the Islam in the life of my brother, I have read the books about Islam. And I'd love to someday feel the calmness and peace of Islam...."

Since that, MJ's life was never the same again.
He was accused of so many accusations against child molestation. MJ was not someone who can deal with much pressure as he is a 'delicate child'. All the extortion and black mail followed after that. Everything he did was being seen as wrong in the eyes of the Media. All these are to influence his fans to hate MJ. If he is hated, then he would not be influencial anymore.

For several years, he stayed in England. Getting motivation from a long time friend, Cat Stevens, who had converted into Islam - named Yusuf Islam. From him, MJ learnt how Yusuf had survived being Muslim. He made friends with a song writer, Zain Bhikha too, who wrote a song titled, "GIVE THANKS TO ALLAH", which he wanted MJ to sing whenever he is ready. GIVE THANKS TO ALLAH. You can download this song here: http://www.ziddu.com/download/5617143/MichealJackson-GiveThanksToAllah.mp3.html

Following his trial, MJ withdrew to Bahrain, where he was the special guest of sheik Abdullah bin Hamad Al Khalifa, the son of Bahrain’s king. It was then that Michael began to give conversion more “serious thought.”
MJ stayed in Bahrain for approximately 3 years. He studied Islam, the prayers and learn to read the Koran (al-Quran).

Finally, he came back to Los Angeles and in November 2008 MJ had formally converted to Islam in a ceremony at a close friend’s house in Los Angeles.
He perform Haj with the King of Bahrain and son on December 2008.

He had a hidden agenda when he wanted to make a final comeback. He annouced in a press conference on March 2009, "This will be my final concert. I'll see you all in July...."

He planned that during his concert, he would announce that this is the FINAL concert as he wouldn't be performing anymore. He will declare that he is a Muslim and will only sing with Yusuf Islam and Friends.
At the end of the concert, he will be singing the song, "GIVE THANKS TO ALLAH" with Yusuf Islam. That is the reason why he chose London as his final concert venue instead of the USA. It was because he thought he could escape the USA's extortion, and that he could perform with yusuf Islam who is in England.

At 12.30am, 25th June 2009, he hugged his production manager and said, "After reherasing for 2 months, I am finally ready for the concert..."
Before leaving to sleep, he waved his dancers, "It was a good night everyone. I'll see you all tomorrow..."
The next thing... He was pronouced dead at 2.26am....

When 911 was called, there are so much questions asked. It is as if they didn't know who MJ is and where he lived. The questions asked are more towards to delay time.
The hospital said the autopsy result can only be obtained after 2 months - very illogical as even the worst African technology could obtain the result in less than 2 weeks.

MJ's family members opt for second private autopsy as they started to feel something fishy is going on. The result came out in about 4 days - MJ was drugged with high dosage of anaesthetic - drug that brings about a reversible loss of consciousness, if used to much could stop the heart from beating.

Another result which was not aired in the media was, MJ's stomach is empty of this drug, but his blood were filled with it - same case as the death of Marilyn Monroe.
The private doctors also found many needle marks, afraid to be forced injections given to MJ on his bed.

In CNN Live after a week, Barack Obama was interviewed. And he said, "I love MJ, I grew up listening to his songs. It is a great loss, but rest assured that there is no conspiracy in his death..."
Now, why must a President made such statement before the official autopsy result came out? How would he know that there is no conspiracy without the post-mortem result? Seems like someone is afraid of his shadows.

MJ was known to the world as a person who is against drug abuse. Why must he be addicted to drug, then? If he wanted to commit suicide, why rehearse for his concert? And why will he want to see his dancers the next day?

Enough about his death. I am sure people around the world is not stupid anymore. These supreme power can fool us during the Marilyn Monroe conspiracy, Martin Luther King and Princess Diana. But in this MJ's case, they left too many loopholes for those who think...!!

MJ's family was about to give him a Muslim burial with the help of The Brotherhood of Islam. But, the CIA showed up at Neverland's door - blackmailed them that if they do so publicly, Katherine (MJ's mother) would be pull off from MJ's 3 children's custody as well as MJ's estates. Instead, they'll hire Debbie Rowe for the purpose, and the court will be in their favour. So much for democracy and fairness...

Finally, they agreed to let MJ have a Muslim Burial in Neverland. But in condition, must show to the public a Christian Memorial Service, as to prove to the world that MJ was never a Muslim.

So, Staples Centre was just a normal show. That's why the coffin was closed and sealed.

MJ was buried days earlier. The Gold Coffin was empty. They were about to bury the Coffin according to Christianity ways in Hollywood - as in their deal with the USA Government.

These happened, because the USA is afraid of the rising numbers of Muslims in the world.

(Sheikh Ha**d)
The Brotherhood of Islam
Buletin of Bahrain

Sunday, July 12, 2009

GAMBAR KILANG MEMBUAT SENJATA

Ne plak..gambar kilang membuat senjata...uiseyyy...mcm buat pistol mainan jaa..kah kah kah..

RAMALAN CUACA

RENUNGAN HARI INI

website hit counters
Get a free hit counter here.

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP