Tuesday, January 27, 2009

BINTANG HOLLYWOOD DENGAN ISU ISRAEL DAN PALESTINE

Yang ni aku baru dapat dari sebuah blog..betul ke tak info nie...aku pun tak pasti..tapi yg aku pasti..harrison ford tu mmg yahudi..kah kah kah..jum kongsi info nie..

Keganasan Israel di Palestin telah mendapat perhatian dunia. Bagi kita umat Islam, seharusnya kita membela umat kita, memberi bantuan, menghulurkan pertolongan dalam bentuk doa, derma, entiti fizikal dan sebagainya. Namun bagi mereka yang bukan Islam, pelbagai komen diterima. Ada yang menyokong dan ada juga yang membantah. Namun atas niat masing-masing. Tetapi sebagai umat Islam, walaupun berbeza fahaman dan mazhab, apabila saudara seagama kita ditindas, wajarlah kita bersatu dan melupakan fahaman mazhab dan fahaman yang sebenarnya merupakan lubang kelemahan kita yang boleh diambil kesempatan oleh bangsa kafir untuk menjatuhkan kita.

Tidak lupa juga di Hollywood, sebuah tempat lahirnya bintang-bintang yang popular yang disanjung di seluruh dunia termasuk kita secara sedar atau tidak. Namun, sedarkah kita ada juga bintang yang kita puja dan sanjung ini merupakan golongan yang turut menindas kita dan turut mendukung keganasan Israel di Gaza? Saya kongsikan sebentar lagi komen-komen bintang-bintang Hollywood yang terkenal dan anda nilaikan sendiri, yang mana menyokong keganasan dan yang mana tidak.

“Orang Arab adalah sumber keganasan di dunia yang ada sekarang ini. Mereka menyerang orang tanpa menyisakan satu orang pun. Saya harap Israel menghancurkan mereka.” TOM CRUISE - (Mission Impossible, The Last Samurai)

“Keduanya, baik Palestina ataupun Israel, salah. Mereka harus menghentikan perang ini.” WILL SMITH - (Ali, Men In Black)

“Bush, Sharon, Blair, dan Rice adalah nama-nama yang akan dikutuk sejarah sepanjang masa.” GEORGE CLOONEY - (Ocean's Eleven, Batman & Robin)

“Bangsa Arab dan orang Islam bukan pengganas. Dunia harus bersatu melawan Israel.” ANGELINA JOLIE - (Lara Croft)

“Bangsa Arab hanya parasit untuk dunia ini, dan mereka harus ditumpas habis.” RICHARD GERE - (Pretty Woman)

“Kita selama ini hanya berkata dari sudut pandang yang mempunyai kekuatan, bagaimana kalau kita ada di posisi yang lemah?” SEAN CONNERY - (James Bond)

“Zionis adalah sumber kehancuran. Saya berharap saya bisa melawan mereka.” MELL GIBSON - (Lethal Weapon, Brave Heart)

“Cuba pelajari sejenak sejarah Yahudi, maka Anda akan tahu, siapa yang sebenarnya pengganas” AL PACINO - (The Godfather)

“Kemanusiaan akan bisa ditegakan di dunia jika negara Israel sudah berdiri.” DUSTIN HOFMAN - (Tootsie)

“Kita sekarang hidup di zaman di mana yang kuat memakan yang lemah. Kita tak lebih baik daripada bangsa Arab.” RALPH FIENNES (Shakespeare In Love)

“Jika bangsa Arab kuat, mereka akan menghancurkan dunia. Maka sekarang, kita harus menghancurkan mereka.” KEANU REEVES - (Speed, Matrix)

“Bangsa Arab lebih hina daripada binatang, dan kita Yahudi adalah bangsa terpilih. Tak ada lagi pertanyaan mengenai hal itu…” HARRISON FORD - (Indiana Jones, Air Force One)


P/S : Harrison ford ne, nasib baik la dia blakon dlm star wars..indiana jones..dll..mulai ari ni..aku dah reject movie dia yg terbaru..kecuali star wars dan indiana jones..kah kah kah..

0 comments:

website hit counters
Get a free hit counter here.

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP