Tuesday, November 18, 2008

PULAU ANDAMAN

Di mana kah pulau andaman? ok..di bawah ni aku bagik siap peta lokasi di mana pulau andaman..pulau andaman ni di bawah negara india..aku pun heran mcm mana bley india dpt pulau jauh mcm nie..pulau andaman ni adalah semenanjung yang terbentuk daripada 329 pulau yang terdapat di sekelilingnya..wahhh!!..bagi sesiapa yang bercadang untuk berbulan madu..atau melancong bersama keluarga..bley la tgk2 pic di bawah..oleh kerana aku ada masa sedikit..biar aku ulas gambar tersebut utk anda..k..jom check!

Ha..sana la pulau andaman..klaw naik sampan, memerlukan 245 hari dari kota kinabalu..tu pun klaw selamat tiba..kah kah kah..

Ni pula jambatan kat pulau andaman..panjang kan?? sebenarnya jambatan ni hanya menghubungkan istana raja kat pulau andaman dengan tandas yang terdapat di pulau sebelah..

wahh..air laut yang jernih..tak dapat bayangkan kalaw membuang air besar kat sini..mesti best!! kah kah kah

Mana ikan? satu2nya pulau di dunia yang tidak ada ikan..menarik kan..

Gambar ini telah di ambil secara tidak sengaja oleh seorang pedagang minyak lintah di pulau andaman.

Ni antara tempat menarik di pulau andaman yang di panggil "antara dua benua" oleh penduduk setempat..

Tapak menjaja untuk di sewa yang telah di sediakan oleh pihak berkuasa di pulau andaman..

Gambar ini di ambil dari tempat membunuh diri yang terkenal di pulau andaman..cantik kan..pasti menarik jika berkunjung bersama keluarga di sini..

Perladangan pokok kelapa juga giat di jalankan di pulau andaman sekarang..keh keh keh

Ni antara lukisan yang telah menjadi kontroversi di kalimantan dan senegal..

di sinilah pengambaran filem p ramlee "nujum pak belalang" telah di ambil.

For sale..rm 15 sekilo gram..harga bley runding..condition tip top..


P/S : Jangan lepaskan peluang untuk ke pulau andaman..heh heh heh heh..

0 comments:

RAMALAN CUACA

RENUNGAN HARI INI

website hit counters
Get a free hit counter here.

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP