Monday, February 2, 2009

KISAH BOIKOT ISRAEL

Ramai orang sibuk boikot barangan Israel, bila aku fikir-fikir balik........
Sekarang ni aku kerja kat ofis pakai computer ,
Bila tengah hampir hujung bulan atau masa orang rumah malas masak, aku makan ,

Nak shopping barang masa offer selalu kat ,

Bila nak kuat selalu minum MILO cap ,

Bini pakai mekap nak pakai yang ada cap ,,

Bila orang rumah bendera merah suruh beli


Barang baby banyak pakai yang ,


Sekarang anak2 tak pakai lampin..........kini pamper...
Bila balik rumah tengok anak dok depan TV tengok , yang belajar sekolah tengok

Aku marah suruh tukar pi tengok movie , untuk berita sensasi terkini

Sambil layan TV aku minum dan makan ,

Ahhhhhh.......cooooooo........ yang di guna



Teringat esok nak kerja terus pi kilat kasut pakai , pakai baju polo

Nak bagi wangi dalam rumah pakai , sebelum gi kerja.....nah...sembur keliling badan

Sambil tunggu customer di habis baca surat khabar tempatan baca

Balik rumah letih cari dalam peti ais ada,

Dan yang lebih penting nak cerita masalah ni kat hang pun aku nak kena pakai telefon yang bercap


FUhhhh...pening kepala..aku capai rokok berjenama ........


Apapun aku tetap BOYCOTT ISRAEL ..

1 comments:

Unknown February 2, 2009 at 8:48 PM  

Betul tu..sekarang semua mau money and power. Bagi kebanyakan orang sekarang, ada duit, ada kuasa la. Lebih banyak duit, Lebih kuat kuasa dia lah! (O_O);;

Tapi tengok dari post ini, tidak dinafikan lagi mungkin orang-orang kita ni masih hipokrit juga agaknya kan... kata boycott israel tapi masih guna barangan mereka (atau barangan US?). Saya pun serba salah ni, sebab saya pun kira hipokrit lah ni..walaupun saya sangat-sangat bencikan peperangan dan penindasan rakyat palestin, Handphone saya pun nokia :(. bayar astro tiap tiap bulan sebab adik suka tengok disney channel. bagi ibu kita duit supaya boleh beli makanan2 rumah macam nestle... untuk saya pulak beli make up.. saya guna....mustika ratu. eh, itu jenama indon.

Tapi kalau kita lihat budak-budak yang kerja part time di kedai-kedai seperti KFC, McDonald atau Starbucks...kesian juga kalau mereka ni dibuang kerja semata-mata untuk boikot produk ini kan?

website hit counters
Get a free hit counter here.

  © Blogger templates 'Sunshine' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP